MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

måndag 4 april 2011

Vilken dag

Vad överraskande en del dagar kan bli.
Hade inte så mycket på jobbet idag så vid 12-tiden tänkte jag åka & hälsa på min mamma.
Allt klart för avfärd.... var är mina nycklar ? Jo, i mannens bil som befann sej på ett helt annat håll  :)

Vad gör jag då.... bara in & svida om till en trädgård/växthusdag.

Första "pyttan" i gräsmattan.

Det bästa med fulprojekten

Är att krukorna får så fin "patina" ;)

Är inte så mycket för penseér, men köpte dessa igår

Sen blev det inflyttat två jordgubbsplantor i bänken
Hoppas  nu på egna gubbar till midsommar!

Sen hade jag kvar att måla inne i växthuset
Som ni ser så klarade dom 1:a övernattningen.
I växthuset var det +10, i "isoleringen" ca +15-18.

Till sist så har jag en tid letat efter en speciell tupp,
idag vann jag en budning på denna stiliga tocke.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken härlig dag du verkar ha haft. Tuppen är helt ljuvlig.

Ha en fortsatt skön kväll

Mari sa...

ÅÅ vad härligt... en skön dag i växthuset =)
Vad fint du har gjort och skönt att alla plantorna klara sig, jag satte ut alla mina frösåda penseer i går i växthuset mera vågar jag inte ta ut än... men jag kunde inte låta bli och köpa penseer idag =D jag är så trött på att vara utan blommor som blommar!!! påskliljor... =) det måste jag oxå ha...