MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

tisdag 5 april 2011

Ovanligt besök

I  morse undrade mannen vad det var för fåglar i trädgården (han kan ganska många sorter så jag jag blev lite förvånad över frågan).
Fram med kikaren & fram med den välbläddrade fågelboken anno 1952.

& då har vi besök av rödvingetrast

Bilden hittade jag på nätet, eftersom dom rörde på sej hela tiden var det svårt att fota.

Förmodligen var dom på genomresa för dom finns inte i Skåne.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad roligt att se en sådan ovanlig fågel, och visst är det bra att man har ett fågellexikon hemma;)

Önskar dig en skön tisdagskväll

Vardagens guldkorn sa...

Å det var fint besök =0)
Min svärfar är jätteduktig på fåglar, så när jag undrar över någon fågel så beskriver jag och han vet oftast vad det är, nästan som ett lexikon =0)
Ha det gott!
Linda