MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

söndag 24 april 2011

Vilka dagar

Vi haft !! Och ytterligare har vi att vänta oss.

Vi har verkligen varit riktigt duktiga, som jag förmodar även ni alla varit :)

Altanen är skurad & ska snart oljas


De först egenodlade blommorna har petats ner i rabatten.
Detta känndes väldigt speciellt

Överst är rosenskära & underst gazania

Mannen har spaljeat upp ett IngridMarie & ett Clara Frijs


I trädgårdslandet har lök, morötter, palsternacka & rädisor kommit ner
Detta vet ni hur det der ut : en snyggt krattad jordplätt.

Vi har ju även hunnit med att lata oss lite....


Räddat en nyckelpiga ur vattentunnan


Dessa fina tulpaner har slagit ut




Ha en fortsatt skön helg


2 kommentarer:

Monica sa...

Håller med vilket gott väder,,och ja flitig har jag med varit,,och så har jag sovit middag pinsamt att erkänna, men vi har en Kronblom soffa i vårt uterum och idag efter lunch vart jag helt slut,,skulle bara ligga lite, vilket slutade med att jag sov gott,,min man tyckte det var kul för han sover jämt middag men jag har lite svårt för det att koppla av,men det ska bli en vana tror jag,,
vilket fint påskägg du hade iförra inlägget.

Spaljefruktträd det är mycket trevligt ..skulle vilja ha det som en vägg i trädgården inte mot en vägg för det har jag ingne lämplig, jag har köpt en bok som beskriver det,,undrar om jag någon gång vågar,,din man vart flink..

Ha en go annandag kram Monica

Mari sa...

Ja, helt galet fint har det varit... jag bara njuter =). Tänk att vi kan ha så fint väder i april. Vist är det något alldeles särskilt med att sätta ut sina egna plantor =).
Hoppas du får en fortsatt härlig dag kramis Mari