MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

fredag 15 april 2011

Dax för ny rapport

Längesedan jag skrev något om hur det går med min lilla odling.
Den 25/2 såg Black hungarian ut såhär
Då (även nu) stor skillnad från planta till planta.

Här fotat tillsammans med : till höger Big sun bonnet &
till vänster Habanero Tobago, den sistnämnda har inte någon brådska att växa.
Black Hungarian har nu blivit hela 20 cm i lästen.


Till & med små, små knoppar syns i "Blacken"
Inte ens lönt att fota dom.

Tomatpaprikan (till höger) & "snackspaprika, från  affären" växer på sej.


Sen kollade jag lite noggrannare på övriga...

...en väl synlig knopp på Rosenskäran !!
Får väl se till & "ute-träna" dom under helgen.

Mer om Torpets vardagshändelser kommer snart.

Ha det gott tills dess



1 kommentar:

Monica sa...

oj vad dina växer mina kom lite senare i jorden och de är bara sisådär 5 cm höga..
ha en go helg kram Monica