MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

söndag 17 april 2011

Lugn & ro

Idag har plantorna fått en slutlig plantering, de är säkert nöjda med detta. Inte så tångt som förut.
Och inte en massa flyttande varje dag.
En del plantor blev över, så kanske det blir ett bakluckeloppis  på söndag.


Några av chilisarna får vara i krukor.
- - - - -
Några tomatplantor har fått plats i 12-liters hinkar.


Blir till att köpa fler hinkar.

- - - - -

Sen blev det ett besök på Oppmanna handelsträdgård.
Där blev det :


Ett citronträd


Många blommor & en del nya citroner på g

Ett mini-nektarinträd


Det är så fina blommor på det


Det blev även två fruktträd som ska spaljeas upp, kommer bilder sen.



4 kommentarer:

Johnna G sa...

Oj vilka fina träd du har införskaffat! Jag önskar att jag hade ett orangeri så också kunde ha samma lika.

Johnna G sa...

Visst får du handla salva och cerat! http://bondjantansnaturliga.blogspot.com/

Välkommen med handlingslistan! ;-)
kram

Mari sa...

Vad härligt att du har fått flytta ut allt nu i växthuset =). Nätterna verkar ligga på över nollan här, så jag tror jag snart kan göra som du, det vore väldigt skönt att få ut en del från min bod.
Citronträd =) med massor av blom, glöm inte bort att pollinera blommorna så dom inte ramlar av.
kramis / Mari

LjuvligtLantligt sa...

Ahhh..kom på nu när jag såg dina tomatlantor att det måste jag ju oxå köpa!! Ditt gräs har säkert klarat vintern, läste att de är väldigt tåliga :)
Kram Git