MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

lördag 5 mars 2011

Träning & inredning i växthuset

Idag har i alla fall solen funnits här. Växthuset bara gosade sej i värmen....

Detta fick ju även fart på oss idag.
Ut med termometern i växtis,, oj vad fort tempen steg.
Så ut åkte några plantor för att få lite träning


Sen börjades det på en odlingsbänk


Vi änvände oss av de överblivna brädorna från gjutningen.
Under blir det förvaring.


Även torparna myste lite i slutet av arbetet.
- - - - -
I botten har vi lagt överbliven takpanel.
För att skydda brädorna kommer jag att klä insidan med grov plast.
Sen blir det målning i samma färg som växthuset.

 Nu finns det en odlingsbänk på 280 cm lång 27 cm hög & 55 cm bred.
Här är tänkt att sätta chilis, sallad, basilika & 2 jordgubbsplantor.

Hoppas ni också haft en solig dag.





3 kommentarer:

Monica sa...

Ja idag har det varit en juvlig dag även hos mej.
Härligt med att chilin får ut och öva.
Mitt växthus behöver spolas och städas,,det är nu i vårtider jag ångrAR att jag inte tvättade det rejält i höstas,för nu måste jag göra det innan mina små plantor får ut och öva

Du har en AwARD och hämta hos mej.

Ha en go löärdagskväll
kram Monica

Mari sa...

VA! du har ju inge snö kvar alls... men vad skönt att få börja inredningen, lite avis blir jag här ligger snön fortfarande 30-40 cm djup!
trevlig kväll / Mari

Kamilla sa...

OOOOh så underbart växthus!!
Vad fiffigt byggt med bädden, jag tror jag ska ta å sno den idén.
Mitt växthus har bara stengolv.