MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

söndag 20 mars 2011

Fram & tillbaka

Idag fick även vi sol ! Då är det bara att vänta på att värmen ska stiga i växthuset. Sen börjar det . . . .
in & ut ett antal gånger i min verkstad där jag förvarar några av mina växter . . .
ut & in mellan vårt kontor & växthuset några gånger . . . .

Hade man nu haft närliggande grannhus skulle dom nog idiotförklara en direkt,
för nu framåt kvällningen skulle det upprepas för att komma inomhus.

Men, ut där skulle dom


Ännu sålänge har jag inte fyllt odlingsbädden med jord, men i veckan görs det.


På hyllorna från Ikea får det plats en del utan trängsel

Tomat Chadwick & Moneymaker har fått påfyllning av jord & pinnstöd.



Kvar blir ju alltid det tråkiga, fast det gör jag imorgon.
Skönt att inte ha det i köket :)



Sen är det lovat mkt sol denna vecka, så . . . . då blir det åter . . . .
fram & tillbaka :)

Ha det gott



3 kommentarer:

Mor Grön sa...

Vilken zon bor du i? Håller på och funderarövernär jag kan börja sätta ut plantorna i växthuset, och vi har ju "samma" hus så det borde vara liknande.

Susann sa...

Jag bor i zon 1, inte så långt från där ni hämtade ert v-hus.
Fast det dröjer nog lite innan plantorna kan vara där dygnet runt. Nu hinner ju inte teglet bli varmt så det håller kvar värmen.

Anonym sa...

Vad härligt ljuvlig det ser ut;) Man får liksom en känsla av vår och sommar;)

Önskar dig en skön start på Veckan