MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

fredag 4 mars 2011

I måndags var det något så när rimlig temperatur (säger jag som var inne & inte hade en hjälpande hand). Det var mannen & sonen som fixade & frös om fingrarna.
Nu har i alla fall dörrarna kommit på plats.



Nu är det till att vänta på riktiga värmen så slaglisten kan målas.
- - - - - -
Sen sparar ju mannen på lite allt möjligt som jag för det mesta tycker " vad ska du med det till ?"
Men nu får jag ju erkänna att "ibland" kan det faktiskt vara bra, som i detta fall.
Gamla låset från fd uthuset har han sparat, det kom verkligen till nytta.




Ha en trevlig helg.




5 kommentarer:

mammi sa...

Vi är också samlare på att ha " bra att ha "grejor , men när vi emellanåt sorterar och slänger, kan man ju ge sig den på att just det man kastat hade varit bra att ha. Blev ju en fin "låsning"
Kram

Anonym sa...

Vilket härligt lås. Tänk vad bra det är ibland att man sparar saker;)

Önskar dig en härlig helg och hoppas du får lite sol.

Monica sa...

Här hos oss är en av oss släng allt och en (jag spara kan vara bra att ha,,
men ert spara bra och ha var mycket lyckat,,fint och charmigt ..ser jag framemot att få följa ditt växthus med chili och tomater i sommar,,
ha en go helg kram Monica

Mari sa...

HÄRLIGT!!! Dörren är på plats =) Vad fint det blev med en blå dörr, jag måste erkänna att jag var lite skeptisk då du först berätta att dörren skulle vara blå... Men det blev jätte fint =)
Och låset blev pricken över I:et. Tänk, nu är det inte långt kvar tills du får använda ditt fina växthus. Kram på dig och trevlig helg // Mari

Ninne sa...

Det var ett väldigt fint gammalt lås. Du har nog en bra gubbe som sparar rätt saker-särskilt när det passar till dina grejor??
Nu är vi lovade sol i morgon?? vi tror på de va så vi kan ut o njuta. KAnske kommer vår en dag iaf. Kram Ninne