MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

söndag 3 april 2011

Nykommling, vatten & isolering

Nykommlingen till Torpet kommer jag inte att visa på bild, ni vet alla hur en kompost ser ut.
Antingen så är den rund eller fyrkantig, vår är fyrkantig & har ett lock.

Vattnet är nu inkopplat i växthuset


Sen har jag börjat bli lite less på att "ränna" (springa fram & tillbaka för er som inte känner till skånska ord)
med växterna mellan min ateljé & växthuset. Så inatt kommer dom att vara isolerade i växthuset.



Frigolit runt om, lite markväv ovanpå & frigolit som lock.
Har sedan gjort ett hål  ungefär lika stort som fläkten som blåser in lite värme .
Så får jag se imorgonbitti hur dom mår.

Hoppas ni haft en skön helg







2 kommentarer:

Mari sa...

Håller tummarna på att det går bra med växterna, jag håller med dig... man tröttnar snabbt på att ränna omkring med växter =)

Anonym sa...

Hoppas de har överlevt natten... Håller tummarna.

Önskar dig en skön start på veckan