MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

torsdag 17 maj 2012

Väntar även ni på värmen?

För det gör jag.
Igår kom det en stunds sol på em
Då for jag ut i växthuset, för där är nämligen kaos inkvarterat.


Men, detta har jag ju själv åstakommit : /


Bara att börja ta tag ....


Började i hörnan till vänster på bild 1/2
Då kom detta fram


Så grön & skön denna  "Boskoop Glory"
(som kommer att bära blå druvor)
som vi satte i höstas.

De nya växthusdörrarna har nog torkat nu, åkte ut i garaget för målning.
(Dock inte idag)  Varför jag har nya dörrar? 
Det tar vi i ett inlägg när de är på plats.

Sen blev det till att dammsuga upp allt skräp,
torka av karmar & rutor.

En del tomatplantor fick redan nu planteras i spannar.


Begoniorna jag fick av våra vänner har kommit i kruka.
De syns i bakgrunden.
Likaså  tagetesen, fast dom hänger ute nu. 
Glömde fota :)

I odlingsbänken är det betyligt mindre plantor än förra året.
Men det kommer förmodligen att räcka ändå.


Får ju isolera & ha fläkten igång på nätterna.

Något bättre blev det i alla fall.


Resten tar jag en annan dag.

- - - - - 

Idag åkte vi till Växtia i Markaryd.
Hade beställt en taggfri ros där.

Den heter Zephirine dronhin & kommer att se ut såhär


Förhoppningsvis :)

Också blev det en lågväxande buske
Weigela "Minuet"
Den blommar maj/juni & kommer att se ut såhär


Ha det gott därute









3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så skönt att du fick ordning i växthuset igen. Och alltid lika roligt med nya växtinköp.
Ha det bra.
Kram!

Lantis tantiz sa...

Åh jag skulle också behöva ta tag i växthuset, ser ut som det har bott en galning där ute!! Någon tokig person som planterat huller om buller och inte röjjt efter sig =( Skyller på köksrenovering och hoppas på fler timmar på dygnet! Får nog lov att göra något åt missären.....Fick ju lite inspiration nu när jag såg hur fint du har det!!!!
Ha det så bra!

Susann sa...

Ååhh vad underbart att även jag kan inspirera, för det är ju av alla er jag får min :)