MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

lördag 19 maj 2012

Hjälp från er :)

Efter att vi varit på tornerspelen igår,
blev det dax för en stund i trädgården.
Där vi grävde ur för damm i höstas, planterades en del växter
som jag fick vid en bloggträff.


Men var é dom ?
Jodå dom finns där :)


Mannen rensade & fixade kanten runt den blivande dammen


Lammöronen har verkligen hamnat rätt

Men... mkt vet jag inte namnet på..
..så snälla ni, hjälp mej
1. Nejlikrot ?
2. Blågull ?
med en liten blomma på g
3.
4. Hasselört
5.
med en liten röd/rosa blomma

Dagen avslutades med grillad lammkarré & lite rött




2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Namnen på växter är inte det lättaste
Jag tror det är de här växterna du har.
1. Nejlikrot
2 Blå gull
3. jag gissar på en kärleksört men är osäker
4. Hasselört, en bra marktäckare
5. Vet ej. Har själv den växten men kan ej namnet

Monica sa...

ja jag kan inte heller den sista, visst är det goa dagar vi får,,härlig bild med stövlarna, vantar och vinet, en riktig trnörd bild!
Ha en go vecka kram MOnica