MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

måndag 6 juni 2011

Ett möte

Vill börja med att hissa flaggan idag.
Vi har ju ingen flaggstång själv så det får bli en nätflagga.

Igår var det ett besök på växtmarknaden i Vinslöv.
Det första vi får syn på är två vita storpudlar.
Dessa har jag ju sett förut....

..åhh, det måste vara Monica med bloggen
"Mickaspepparbacke" & visst var det så !
Kul att träffa dej & en del av familjen.
Titta gärna in på hennes blogg.

Kul att träffa en av sina "cyberkamrater"
Kändes som vi pratats vid förut :)  Vi ses säkert igen.

- - - - - -

Det fanns mycke´ att välja mellan där,
men det blev endast två sorter.
Japansk viva




&
myskmadra, som sägs "äta" upp kirskålen med tiden.
Vi får väl se det, om det är så kommer denna växt
att lägga på sej en hel del med all kirskål vi har.


Ha en skön dag







1 kommentar:

Monica sa...

JA det var kul att sees i verkigheten,,mamma missade er, (Ninne),
Fin viva och myskmadran den är en bra marktäckare så doftar den gott då den blommar.

Jag handlade mycket ,,fick inte rum allt i bilen hem.
När ni är i Vinslöv så besök Min ma Ninne hon har en härlig trädgård, och när ni kommer till mina trakter så titta in till oss, det är så kul att visa trädgård för sådan som verkligen gillar trädgård,,så välkomna!
kram Monica