MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

lördag 18 juni 2011

1:a gången

På en bakluckeloppis ! som deltagare då.
På plats i god tid .... som vanligt.
Blir det bara jag ?
ja, så tänkte jag i ca 20 min ......
Jaaa ! det kommer en till i alla fall .... men sen då ?
Jodå, en till  :)

Så med enkel matematik blev vi hela 3 stycken !!
3 återbud fick vi sen reda på
Men, den tappra skaran hade ganska trevligt :)
Fast nersprungna av köpsugna blev vi inte.

Blev något sålt då ?
Jodå, en gammal trotjänare till mej i ca 19 år ! en overlock.
Men hur bara kunde jag glömma att fota den?
Nu har den fått ett nytt hem i Lund :)
Ett tomrum blev det


På måndag kommer ersättaren, som nog kommer att orka lite bättre.

Även 9 plantor fick nya hem.
Köpte jag något själv ? Jodå dessa två glasburkar


Ska nu bara hitta något att lägga i dom

- - - - -

"Kocken" arbetar denna helg så det får bli en enkel midda´

Köpepaj & köpetomater. Egenodlad sallad, paprika & rädisor !
Herregud, nu sitter jag & skålar med en dinosauriekudde !
Redan efter ett ½ glas !
Tur att mannen snart kommer hem :)

Ha det gott










1 kommentar:

Ninne sa...

Det var inte många på loppis. Var hade ni den?
Tur att du fick lite "nytt" med dej hem iaf.
Tråkigt att jag missa dejpå sönd.men jag fjanta runt o greja lite till Hembygdsför. Du får stanna till här hemma hos mej, när du är här nere i "byn" gubben har du ju träffat??
Kram Ninne
PS..Jag förstår inte varför jag inte kan få in dej i min hög.spalt.