MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

fredag 19 juli 2013

Välkommen in i ....

... växthuset


Här frodas det


Till höger i odlingsbädden finns många chillisar.
Vi börjar med Black Hungarian.


Sen kommer Jamaican Gold, som såsmåningom blir guldgul.


Också Torpets Chili, som blir röd.


En uppstickare, Numex twilight som blir olikfärgade


Efter den kommer en nyhet här
Sweet Banana som blir lång & Gul


Havannapeppar är även den ny här


Blommorna på Black Hungarian är så ljuvliga


Basilikan växer


Physalis börjar leverera sina frasiga paket.


Druvorna växer på sig


Nu stängs det för idag


TACK för att du följde med in :)











3 kommentarer:

Evas Kvarnaro sa...

Jisses vad mycket 'starka saker'
du har i ditt växthus.
Hur är de i smakerna de svarta
använder du allt själv i hushållet?
Jag äger inget växthus och kommer
väl troligen aldrig göra det heller
För det krävs en hel del jobb o man ska hinna med att ta hand om den. Men hade någon bara ställt
ett 'hus' här så ja tack!

Må väl kram/ Eva

Skaparglädje sa...

Vilken underbar skörd du har i växthuset, blir många goda middagar av allt det där.

Monica sa...

oh härligt jag såg en sort jag har ,,fick nog fröer av dig, kul med många olika, jag gillar färgen på dina dörrar, gör en glad! Ha det gott!!