MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

onsdag 17 juli 2013

Tips

Haglar inte härifrån...
men detta bara måste jag dela med mig av.
För att göra en lång historia kort....
....i måndags körde mannen iväg med släp för att inhandla
täckbark i lösvikt. 
Men han kommer hem med ett tomt släp :(
Det fanns inte i hela Skåne att uppbringa enligt denna firma 
(i lösvikt alltså)

Vad gör man då?
Ja inte kör man till handelsträdgårdar i alla fall
3 säckar för 100:-
Jag behöver massor.

Jo, då ringer man sin svärfar som kan fixa det mesta :)
Så idag har vi varit hos ett lokalt sågverk...


Ett rågat lass, för 100:- !!

Det räckte till jättemycket


Entrén till trädgården fick ett lyft..


... likaså under vinbärsbusken &


rhododendron.


Fjärilsrabatten & till en liten bit
bakom dammen.


Jag är såå nöjd :)
Imorgon lär jag nog känna av muskler jag inte känt av på länge,
för släpet är nu tomt.

Nu återstår "bara" högarna efter rensning


Ha det gott










3 kommentarer:

Charlotta sa...

En svärfar som kan fixa det mesta skulle jag också behöva. ;) Och någon som kör kärran...

Skämt åsido, så fint det blev med täckbark i dina rabatter. :)

Skaparglädje sa...

Vilket fynd.

Ewa`s Galleri sa...

Vilket fynd
Ha en fortsatt skön semester