MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

lördag 22 juni 2013

Det kom lite annat i mellan

Dammbygget fortsatte...
Gummiduken på plats, väl bevakat av Chaplin.


Vattnet började fyllas på..


Den började fyllas på på fredags em..
... sen kom annat i mellan.
På lördagsmorgonen (04.20) väcktes jag av att Chaplin pep..
jaja..han behöver väl gå ut, sådant händer.
Men det visade sej att han inte kunde resa sej på bakbenen...
...inget man vill vakna till kan jag säga.
I alla fall blev det besök på Helsingborgs djursjukhus, 
där han fick vara tills på söndags em.
Det visade sej att han förmodligen överansträngt musklerna vid svansroten
när han badat i en damm tillsammans med den andra hunden.
Phuu, vilken tur.
Nu är han som vanligt igen, vilket gör oss väldigt glada.

Nu är dammen i alla fall fylld.
hela 5000 lit gick i.


Kanten är lagd med natursten som ni ser :)
Snart ska vi börja på del 2 i detta projekt.


Där vattnet kommer tillbaka i dammen,
där ska det blivande fallet komma.

Lite växter har kommit på plats


Även det fina insektsboet jag köpte av Monica
på Pepparbacken, har funnit sin plats.


Slut på denna uppdatering av dammen.






Inga kommentarer: