MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

lördag 4 augusti 2012

Trädgårdsvecka

Ja, det är min tanke att trädgården 
ska prioriteras den kommande veckan.
Idag blev det en heldag.
Trekantsrabatten har varit prio 1 idag.


Salixträdet började jag klippa i förra veckan.


Nu har det  blivit lite mindre.
Längst till höger fick det bli en röjning.
Den grönländska fingerörten delades & blev måånga plantor.


Även  mininektarinen fick planteras här, 
den har nog inte riktigt trivts i krukan.
Till vänster om detta har innan varit en ros som inte klarat vintern.
Där blev det såhär.


Till vänster på översta bilden åkte den blå blomman bort.
Helt plötsligt blev det mkt luftigare


Får se vad som ska få vara i denna vänstra spets.
Även plattraden var lite grön.
Nu är den så ren & fin, har även sprayat med ättika
så det håller sej rent lite längre.


Detta avslutades med grillning


Hann även med en del i växthuset, men det tar vi i nästa inlägg.

Är såå nöjd med denna härliga arbetsdag.

Ha det gott


3 kommentarer:

Monica sa...

oh så fint , jag gillade din lilla tegelhög med stekpanna ala taklök,,den måste jag någon gång kopiera. Tack för du ringde om Wellpappen, jag har inte hunnit säga till mamma ska ringa henne imorgon.
Ha det gott Kram Monica

Skaparglädje sa...

Hoppas du får riktigt fint väder hela veckan så du hinner med allt du planerat att göra i trädgården.
Kram!

Lantis tantiz sa...

Skönt med lite planer på alla projekt. Hoppas du hinner med massor. Kram!