MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

måndag 16 juli 2012

Blåbär

Nej, jag har inte hittat blåbär redan :)
Men i detta inlägg är jag ett riktigt blåbär.
Fast ibland är det kul att göra något annat.

Igår var vi på bedömning/sundhetskotroll av bl a ardennerhästar

Verkligen det tunga gardet visades upp


Ett 3-årigt sto


Fint ska det vara, man flätar in typ bast/balaband


Grabbarna var verkligen gigantiska
Dom visas upp vart 4.e år för att få fortsätta betäcka


Sen avslutar jag med denna så vacker hingst.
Förstår att ägaren till denna shire-hästen är stolt.
Denna ras är världens största.




Ha det gott


3 kommentarer:

Lantis tantiz sa...

Vilka bjässar. Jätte fina,säger jag fast jag är skit skrajsen för hästar. Men på bild är de riktigt läckra.
Ha det bra..... jo förresten....jag har hittar blåbär, MASSOR!!!!!

Monica sa...

Dom är så fina,,den stora sorten har vi alltid kollat in då vi kör till stugan,,de är/så fina,,helst/brevid enFallabella eller hur/de/skrivs,,de är världens minsta häst som en hund ungefär.
Ha det gott kramMonica,
Ps.chilin jag fick av dej har frukt nu ,kul.ds.

LENE sa...

Hei Susann
Flott hest du viser i ditt innlegg og virkelig en nydelig flettet hale.
I din mail skriver spør du hvor jeg fant din blogg.
Sannsynligvis har jeg funnet linket hos en annen blogger - jeg husker det ikke. Beklager.
Ha en flott weekend!
Helsning Lene