MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

måndag 23 april 2012

Ett återkommande vårtecken

är ju att från den 17 april 
börjar barnen att sälja årets majblomma


Årets Majblommekonstnär i år heter Magnus Carlsson

Själv har jag i lågstadiet sålt dessa blommor.
Började samla på dom någon gång i slutet på 70-talet.
Idag har jag alla från det att dom började säljas 1907.
Med årets blomma är det nu 106 st



4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Ja, majblomman är ett riktigt vårtecken. (Jag tänkte jag skulle visat det på min blogg idag men glömde det. Får göra det i nästa veckas vårteckensutmaning)
Så roligt att du har samlat på alla majblommor, roligt att titta på alla olika färgsättningar.
Kram!

Lantis tantiz sa...

Va söta de var när det satt så där många i din samling!
Kul!

Anonym sa...

Men åh vilken härlig samling... Älskar majblomman och här är det inte barnen som dyker på mig utan snarare tvärtom;)

Önskar dig en härlig dag
Kram

Gardenhouse sa...

Vilken fin samling och ett så säkert vårtecken :)
Ha det gott på torpet,
kram Sussi