MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

söndag 20 november 2011

Pyssel

Idag har det varit en liten pysseldag
Förberett lite inför kommande vecka
Såsom  städning...... ja ni vet.... det där som måste göras

. . . . .

Sen har det varit besök av svägerskan & svågern
Vi har planerat mat inför min svärfars 80-årsdag
Det mesta kommer att gå i tapas-stuk
Detta kommer att bli vår present till honom.
Kommer även att bli ett överraskningsmoment....
... kan ju avslöja här vad det blir 
eftersom han inte har eller är intresserad av datorer
Det kommer att bli ett repotage i tidningen
Hoppas han inte sätter kaffet i halsen när han slår upp tidningen

. . . . . 

Har även fixat till dörrkransen inför advent



Ha det gott


4 kommentarer:

Ninne sa...

Va fin din krans är. Förstår det är lite att stå i inför dagen. Tänk om ngn skvallrar.?? Ja, på sönd är det 1:e advent. Det är inte klokt vad dagarna bara försvinner...
Förresten måste jag gratta till din "lyckade" jakt Måste vara toppen att komma iväg på sånt bland "likasinnade".
Har räknat ut /bra gjort, va? till o vara av mej/ att jag blir nog inte "färdig" att kvista upp o kika hos dej i år?? SEn är det inte dumt alls att ha ngt att se framemot till våren...
Kram på dej Ninne

Anonym sa...

Vilken härlig krans... Gillade verkligen pärlorna;) Vad roligt med stort kalas... 80 måste man ju fira rejält;)

Önskar dig en härlig fortsättning på dagen

Monica sa...

Jag får med gratulera till jakt lyckan eller vad man säger,,jag hade nog inte klarat att skjuta ett djur är lite blödig där...alla är vi olika...du vet jag är liksom rädd för döda djur en märkligf fobi som jag har,,vet eg inte varför men jag tycker det är läskigt och kan inte övervinna det riktigt har försökt att tömma musfällan och döda fåglar som flugit på fönstret,,men det går liksom inte..så jakt är inget för mig,

Du var har du köpt den där fina kransen är det en stomme som man fyller själv eller har du köpt den klar, jag gillade den urfin,,så om jag hittar en sådan ngstans så blir jag glad.

ha en go vecka kram Monica

Susann sa...

Monica - kransen har jag skickat efter på Hillhouse. Det finns 2 storlekar (min är den lilla) Praktiskt att använda samma stomme & variera dekorationen.