MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

lördag 14 maj 2011

Då ska vi se

Om jag kan få ihop ett litet inlägg. För nu har det börjat åska & regna här. Regnet behövs verkligen. Det var snustorrt i trädgårdslandet idag när jag rensade bort lite ogräs.

Utöver detta har jag nu planterat ut de svarta violerna.


Lowisan blommar


Elegat Lady står i blom


precis som narcis tahiti gör


Vårkaragen lyser med sin gula färg


Klematis i gamla äppleträdet är full med blommor


Vinbär lär det bli en hel del även i år


Björnbären kommer också att ge en god skörd


De krusiga penséerna växer på sej


En liten bild från växthuset bara måste få komma med.
"Snackspaprikan" har hunnit bli 7 cm lång !


Nog för idag, vi hörs snart igen








1 kommentar:

Vardagens guldkorn sa...

Visst är det härligt när det börjar blomma! Dina björnbär har överlevt vinter ser jag... mina har frusit ner helt för andra året i rad =0(, inga bär i år heller alltså.
Visst var de små älvorna söta! Jag har försökt hinta till barnen här att det ju snart är mordag ;0) Vi får väl se hur det går?
Må så gott!
kram Linda