MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

lördag 28 maj 2011

Borta bra

Men hemma bäst. Ja, det stämmer !
Skönt att hoppa i sina knäiga joggingar & krypa upp i soffan.

Nu har jag läst igenom era inlägg. Händer mycké på 3 dagar.

Men...
... vi har haft sköna dagar i Sassnitz, ett mysigt litet fiskeläge


Lite turistiga fick vi ju vara.
Ett besök var på Schmetterlings Park.






- - - - -

Prora : en tänkt semesteranläggning som Hitler byggde
1936-39 & var tänkt att bli 4,5 km långt,
 men färdigställdes aldrig.
Bygget skulle rymma 20 000 pers.

Nu bara står byggnaden där & man vet inte vad som ska göras med den.


- - - --
Slutar med ett stenstileben från Sassnits,
jag tror att dom är ihoplimmade.




Kommer ett inlägg till på vår turistrunda.
Ha det gott




1 kommentar:

Johnna G sa...

Ser ut som ni har haft det bra! Kanske att jag skulle boka en liten resa när allt lugnar ner sig här hemma! ;-)

KRAM