MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

onsdag 11 november 2015

11/11 kl 11...

Idag packade jag & Faxe bilen för en premiär...
... viltspårprov, anlagsklass.



Vilket innebär att hunden ska "reda" ut ett spår som är utgånget
av en person som släpat ett klövviltsben & förstärkt med blod
(2 dl /600m) med ett bloduppehåll på 15 m & vara lagt i varierande terräng
med 4 vinklar. Spåret ska vara 2-5 timmar gammalt.
Detta spår var 3 tim. gammalt.
Man har 30 min på sig att fixa detta. För Faxe tog det 16 min.
Bedömningen är godkänd eller ej godkänd.
Kl. 11 gick vi på spåret &

Faxe blev godkänd ;)
(Så nu är han och syster Flake klara i denna klass)


Med bedömningen : Tar snabbt upp spåret. Gör sedan ett utmärkt
spårarbete med god kontakt med spåret. Finner slutet.
En trevlig hund som arbetar med hög motivation i lämpligt tempo.

Tack min "lille" Faxe för att du gör ett arbete
som jag litar på till 100%.



1 kommentar:

Elisabeth, Martin och Chili sa...

STORT GRATTIS!!!!!!!!!
Bra jobbat båda två.