MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

lördag 28 september 2013

Mustdag

 Idag hade Hembygdsföreningen ordnat en musteridag.


Många kom med sina äpplen & emballage.


Lite försenad dök äntligen Musterikungen upp


Ganska snabbt riggade de upp sitt mobila musteri.


Sen var det bara att mala ner äpplena...


.. till en massa..


... & se....där kommer ju min egna must ut :)


Vilket resulterade i 20 lit must från våra egna äpplen.


Skal, fruktkött tog jag med en del hem,
som nu ligger i torken. Kommer att bli ett gott tillbehör till filen,
kanske t om en smaksättare vid brödbak....
 & en ljuvlig doft av äpple har nu spridit sig i vårt hus.

Allt är verkligen tillvarataget.


Ha en fortsatt skön helg







1 kommentar:

Monica sa...

mmm, vilken kul grej, jag har ju inte så många äpplen ännu men egen must låter ju helt ok! Och på filen! ha en go vecka kram Monica