MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

söndag 13 februari 2011

Återblick

Idag fick jag tag på fotoalbumet med vår renovering sparad. Oj vilket jobb vi egentligen har lagt ner här. Nu är det ju så att vi är på gång med ny renovering. Som ni vet har vi börjat i sovrummet nyligen. Kollade alla kort, ni vet sådana man fick ut på papper innan digitalkameran gjorde intågan i vår vardag.
Men tekniken går ju framåt, idag har jag skannat in några bilder.

När vi tog hand om Torpet 1999 så var det 48 kvm stort,
hade kallvatten & utedass.
Det första vi gjorde iordning var toan, som från början var ett förråd.

Det blev ett fönster här istället för som innan i väggen till vänster.
Har ju ingen bild på detta.

En av dörrarna som fanns, blev toadörren.
Ganska tålamodsprövande att få bort all färg.

Den blev såhär fin

Ojdå, blev visst lite snett inlagd i skannern, men det gör inget.
För det mesta här är en aning snett :)
Vi tog vara på det gamla låset & målade det svart.
Såhär blev det vid fönstret när det är klart, ska sanning fram tog jag
kortet idag, vissa "efterbilder" blir av någon anledning inte tagna.
Sen ligger det en liten uppfräschning av toa i år.

Utanför kom det upp denna tapet.



Det var det om en liten del av Torp-renoveringen.


 





3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att ni sparat det gamla låset till toaletten. Minns att vår farmor och farfar hade ett sådant i deras gamla lägenhet.

Härligt med renovering igen och du är självklart välkommen när det är dags för dekorationerna;)

Önskar dig en ljuvlig söndagskväll
Systrarna Karlson

Monica sa...

Vad kul att få se renovering ,,det brukar min man plocka fram (äldre bilder på vårt hus och tomt) när jag inte tycker att vi gör tillräckligt,,kul att scana in kort,
Ha en bra ALlla Hjärtans Dag!

Kollobarnet sa...

oj så fint ni får det och vilket växthus då!!!