MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

tisdag 23 juli 2013

Demontering

I går kväll började jag på min idé jag haft ett litet tag.
Förmodligen tar det lång tid eftersom vissa saker behöver ha sin tid.

Detta är nya projektet.


Triangelrabatten...
... är inte alls tilltalande längre. Blir väl bara så med tiden.
Träkanten ska bytas ut mot stenkant.
I stort sett allt ska grävas upp...
... jösses vad har gett mig in på ?


Denna gula växt fick en ny plats under "Djävulsbusken"
Blir en fin färgbrytning mot buskens rödbruna blad.
Kanske någon kan hjälpa mig med vad växten (den gula) heter?
Namnen försvinner ju efterhand :)


Karpatorklockorna hamnade i en rostig burk.
Faktiskt väldig fint med dessa klockor i krukor.


Sen börjades det gräva


Till vänster ligger de nya kantstenarna.
Var tar tiden vägen, den bara springer..
... men så är det ju med allt som är roligt :)
Men en bit på väg är jag.




1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Roligt med nya trädgårdsprojekt, gör inget om det tar lite tid.
Sommarkram!