MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

fredag 6 juli 2012

Vad händer i växthuset?

Det är en fråga jag ställt mej länge.
Ikväll tog jag mej en riktigt njutbar stund där.


Faktiskt 1:a gången  på länge.

Hur går det då med odlingen där?
Jo, bara bra. Plantorna är bra mkt kraftigare i år.

En del paprika är på G


Black hungarian´s vackra blommor ...


... bjuder även på sina svarta frukter


Jamaican gold börjar titta fram


Förresten ....var på Hörby marknad häromdagen
& införskaffade dessa


Även tomaterna börjar ge sej tillkänna


Fast lite näring hade nog inte skadat :)

En del druvor är det på plantan vi satte i fjol.


Basilika på tillväxt


Får nog sätta mer om jag ska kunna torka & spara.

Tog även in lite  rosor som jag nu fått namn på.
Peace.


Tipset fick jag av uppfödaren till vår valp.
Tack Elisabeth!

Allt för denna gång.

Ha det gott









3 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Ser ut som du kommer att få en bra skörd av godsaker.

Trevlig helg

Anne-Lie sa...

Så mycket gott det fanns i ditt växthus!

Monica sa...

oh vad dina chili och paprika är på G ,,jag skördade mina sjätte + sjunde gurka idag,(fånig jag är som räknar), och min första tomat igår. Men Chilin och paprika har bara börjat blomma..ha en go helg kram Monica (fina tofflor jag kan ju inte gå i sådan annars finns de så många fina . )