MinTorpBlogg

MinTorpBlogg

Vad händer på Torpet under året? Jo, allt från trädgårdspyssel, växthuset & våra hundar.
VÄLKOMMEN ! Jag blir så glad över en liten hälsning från Dig!
Men jag vill även att du ger dig tillkänna med ditt namn.

onsdag 24 augusti 2011

Trädgårdgöra

Har det varit i helgen 

Tyckte att rabatten började se lite väl vildvuxen ut
& Tråkig !


Mycket har bara börjat sprida sej 


Detta har då resulterar sej med att mycket blev uppgrävt


Jag rev upp alla "kattmynta" längs framkanten 
en liten buske fick stanna kvar (ganska långt ut till höger)


Framför & runt trädet hade stjärnflockan spridit ut sej...
... nu är bara en planta kvar. Mellan trädet & daisyn har jag nu
satt höstanemonen jag fick hos Monica. Daisyn fick en plats lite
längre fram för att synas på hösten.


När jag grävde fick jag syn på dessa ljusa fina blad.
Jaha, vad är nu detta var min första tanke,
jo en japansk viva som jag köpte på växtmarknaden i Vinslöv.
Tyckte den kan få synas bättre, därför fick den en bättre plats långt fram.
Strax bakom satte jag två olika julrosor, den ena var pytteliten
& jag trodde att den inte hade överlevt, men tji fick jag.
- - - - -

Sen var det ju dethär körsbärsträdet...

.... ska det få stå kvar eller inte ?
Men det ser ganska anskrämligt ut ...


... ja vi fällde det ! Och nu ....
.... kan jag införskaffa ett efterlängtat Hängkatsura.
Det kommer att stå strax bakom stubben som då ska få stå kvar.
Tänkte ställa en av fuchsiorna på den.

Ha det nu gott tills vi hörs igen




3 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Det var en ordentlig rabattstädning du gjort och fint blev det även om jag gillar rabatten som den var på första bilden också...lite "vildrufsig".
Ha en fortsatt fin kväll
Kram Susanne

Susann sa...

Nja, men det känns ganska kul att förnya sej.
Nu får jag ju plats med många nya sorter :) Och några i min närhet blev glada över lite "nya" plantor.

Ninne sa...

Kul m nytt o lite ansning i det gamla... Vi SKA bli färdiga o komma o "inspektera"-- men du vet pensionärer är väldigt upptagna???
KRam Ninne